BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 18, 2010

~PressurE~

hah....
dua tiga hari ni memang pressure
kerja menimbun
masalah berganda
kehidupan tak terurus
makan minum tak tentu

haih....
mak abah anta jauh2 untuk belajar
saya memang belajar mak
banyak yang saya belajar
belajar jadi diri saya
and belajar dari kesilapan saya

tapi....
sepanjang saya belajar
tak pernah ada yang kena
apa yang saya lakukan
tak pernah menepati kehendak orang lain
saya buntu
belajar begini tak menceriakan saya

tekanan yang mendatang
semakin bertubi2
hingga saya tak sanggup dah nak lalui semua ni
tapi mak, abah
saya belajar benda yang sangat2 penting dari kamu

*JANGAN PERNAH PUTUS ASA!!*

saya tau mak, abah....
kata2 tu tersemat di hati anakmu ini
saya sedang berusaha
biarpun gunung yang menghalang
akan saya alihkan gunung itu untuk menempa kejayaan
biarpun terjal yang amat dalam
akan saya rentas dengan sedaya upaya

tapi kenapa
kata2 itu ibarat satu gurauan
kejayaan terasa semakin menjauh
keupayaan saya terbatas
sesungguhnya kata2 tak seindah yang dikata
kerana kenyataan amat pahit untuk diterima

disini
pada ketika ini
ingin saya nyatakan
hasratyang terbuku dihati
biarpun dugaan menimpa
harus anakmu in tempuhi jua
kerana
kejayaan itu sangat2 bermakna
tak terbanding pengorbanan
yang telah dicurahkan kita selama ini...

0 comments: