BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 11, 2010

~BuanG YanG KeruH, AmiK YanG JerniH~

ermm...
entry ni L nk tujukan
khas kpd kwn2 yg ade d luar sane
o yeahh~

wahai sahabat
kita hidup dalam serumpun
sebangsa
seagama
mengapa harus begini jadinya
haruskah masing2 bermasam muka?
haruskah bersikap buruk sangka
sedangkan kita semua adalah sama
hanya hamba yang menumpang hidup
di dunia yang dipinjam sementara

wahai sahabat
perlukah kita berterusan begini?
salaing benci-membenci
menyalahkan antara
satu sama lain
hanya kerana
perkara yang kecil?
kita adalah orang dewasa
mempunyai akal fikiran yang
matang dan bijaksana
tak perlulah ada sengketa
kerana buruk padahnya
di hari muka

wahai sahabat
ingat kah dikau di satu ketika dahulu
kau genggam erat tanganku
seiring sejalan kita berpadu
menuju ke destinasi yang satu
tapi kini
mengapa kita saling membenci
saling menuding jari
di atas salah faham yang kecil
yang tak seharusnya menjadi
api didalam persahabatan
yang suci ini

wahai sahabat
salahkah jika dia hadir antara kita?
salahkah untuk ku bersahabat dengannya?
sahabatmu sahabatku jua
bukankah kita saling berkongsi rahsia
dan juga berkongsi suka dan duka
mengapa pula
hanya kerana dia
kita bermusuhan sesama kita?

wahai sahabat
sebagai sahabat
ku ingin mengingatkan mu
kita di dunia
hanyalah sementara
jika dia ditakdirkan untuk mu
ku tumpang gembira
jika dia bukan untukmu
juga bukan untukku
maka lupakanlah dia
yang cuma persinggahan di antara kita

*diharap post ini dapat menenangkan dua hati yg sdg berperang d sebabkan sesorang....ingtlah,krg gado2 pon xkan smpai ke mana....berdamailah...itu yg terbaik...*

5 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah~
pg ramadhan semua diselesaikan dgn baik..
smoga tiada pertelingkahan berlaku lg..

~L~ said...

huhu...harap2 la...korang berdamai la aek....x syok la tgk kwn2 gado2 ni...jd x syok plak...huhu~

zahidahmy said...

tp L..aku amat tertarik ngn status yg ni..aku nga hadapi benda yg sama...tu pun lau ko pasan lah...erm..de mase aku story kat ko k..:)

zahidahmy said...

aku nga hadapi benda yg same.n aku amek benda ni aku letak kat blog aku..de mase aku story..lau ko pasan aku skang nie sorang2 jek..ade kala berdua..tp dlu ko mesti pasan kami berempat kan??

~L~ said...

hoh....mmg aku prasan pon....tp tkut nk tye...sbb tu aku nk ko yg cite sndri....ish2....ape da jd ngan korg ni....tp aku rase mcm tau jek ko ade problem ngan sape....tp pape pon,aku nk ko sndri yg cite...xde la aku pndai memandai jek kan...so,if rase x keberatan,sile la cite...huhu~