BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, September 5, 2010

~PulanG~

Yey~

Suda mahu pulang ke kampung halaman

Seronok rasanya

Dapat pulang beraya di kampung…

Berapa lama ye

Hampir-hampir 6 bulan tak berada di rumah

Seronok berganda

Sebab rindu pada sayang emak

Rindu pada tegas ayah

Rindu pada sporting kakak

Rindu pada gila abang

Rindu pada adik-adik kecil yang comel2

Serta rindu pada katil kesayangan


 

Dan juga, saya rindu pada kamu yang jauh di sana

Berada sangat jauh

Bukan setakat kedudukan

Di hati jua terasa jauh

Tapi tak mengapa

Gunaka masa yang ada sepenuhnya

Pulang ke kampung halaman akan digunakan

Untuk "rehabilitate"

Dan juga "revitalize"

Nak cari semula kekuatan

Dan mengganti semangat yang hampir musnah

Akibat tekanan kerja dan kehidupan


 

Kepada rakan2 yang membaca post di blog ini

Saya ingin memohon seribu kemaafan

Andai ada perbuatan atau percakapan saya

Telah melukakan hati anda2 semua

Serta

Pada yang telah menyumbangkan ilmu

Dan tenaga2 pengajar

Mintak halal segala ilmu

Yang telah diberi dan dikongsi selama ini

Pada yang tidak secara langsung,

Mintak halal segala2…

Mungkin saya ada terpakai nama anda

Mungkin ada terambil hak peribadi anda

Saya mintak maaf,

Dan mintak halal kesemuanya


 

Memaafkan jauh lebih baik dari memohon maaf…

Oleh itu saya dengan ini memaafkan semua rakan2

Guru2,

Sahabat2,

Saudara-mara sedarah daging

Saudara-mara islam

Saya telah memaafkan kamu…

Jika ada terkurang terlebih,

Saya halalkan semua

Kalau ada hutang

Saya halalkan biarpun anda tak lupa..

Heks..


 

Last sekali,

Doakan saya selamat sampai rumah

Dan selamat hari raya

Saya akan off sampai 20 september

So harap sabar menanti

Dan

Maafkan saya

Jika anda tak dapat hubungi saya sepanjang saya bercuti

Kerana saya benci diganngu ketika di rumah

Harap faham..

Tapi kalau emergency,

Dan sangat2 memerlukan kehadiran saya

InsyaAllah

I'll be there


 

One last thing,

I miss my best friends

I miss my teachers

I miss my friends

Good or bad

And lastly

I'll be missing you

Please be good my prinses

You are the only prinses I had

Selamat pulang dan selamat bercuti


 

Ya Allah,

Tegarkan hati hambamu ini..

Amin…


 

3 comments:

Anonymous said...

selamat pulang ke kampung L..
smoga selamat sampai yek..
slamat hari raya..

L.O.V.E.P-QaH said...

ko dah balik raye eaa...hati2 ok...balik raye tlg2 la kemas umah, bakar lemang ke pape, tp jgn bakar mercun plak tau...hehe...ak balik umk 18hb...nak g braye umah ko lah...boleh?? hehe...
k la...sbb pasni dah xleh kacau ko, ak nak wish awal2 la... Selamat Hari Raya...Maaf zahir batin...mintak halal la pape tlebih terkurang slame kite kwn ni...have a nice hari raye :))

~L~ said...

reena: thanx...slamat ari raye gak...mntk maaf byk2 yeh.....

pqah: hah...18 ke??aku ade at umah smpai 20 hb...meh la dtg kalo x segan...hahah~